Městys Komárov

Základní škola T. G. Masaryka Komárov

Základní škola T. G. Masaryka Komárov 1

Organizační informace

 

Vážení rodiče,

přiblížilo se zahájení nového školního roku. Věřím, že lepšího a šťastnějšího. Pro vaši potřebu vybíráme zásadnější informace se zahájením školního roku spojené. 

PŘÍCHOD DO ŠKOLY

Příchod do školy není nijak regulován a odehraje se tak, jak je normální a běžné. Škola otevírá vstup v 7:35 hodin. Hlavní vchod do školy je tedy určen pro všechny žáky. Žáci již nemusí čekat na příchod učitele a ihned se odeberou do své učebny.

Při vstupu do společných prostor a během pobytu v nich budou mít žáci (resp. všechny osoby) nasazeny roušky. Ty odloží až ve své třídě.

 

Poznámka k organizaci 1. 9. 2021:

Žáci a žákyně prvního ročníku vyčkají na přemostění na slavnostní stužkování.

Na žáky nově doplněného šestého ročníku budou ve vestibulu čekat třídní učitelky, které jim budou nápomocny v orientaci. 

 

TESTOVÁNÍ

Testování probíhá neinvazivními antigenními testy, a to tzv. samoodběrem.

Testování je nově stanoveno pro všechny žáky 1. i 2. stupně, a to následovně:

  • 2.-9. ročníky: 1., 6. a 9. 9. 2021
  • 1. ročník: 2., 6. a 9. 9. 2021

Testovat se bude vždy první vyučovací hodinu a to ve své kmenové učebně.

Nebude-li žák přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se na vyučování později, provede si test bezprostředně po svém příchodu.

Testování se neprovádí u osob:

  • které doloží negativní výsledek PCR či AG testu provedený na odběrovém místě, který není starší 48 hodin
  • které prodělaly onemocnění COVID-19 a od prvního PCR testu neuplynulo více než 180 dní, tuto skutečnost musí prokazatelně doložit (např. lékařskou zprávou)
  • které mají vystavený certifikát MZČR o provedeném očkování proti nemoci COVID-19, a od aplikace druhé dávky uplynulo nejméně 14 dnů.

Škola umožní testování i vlastními AG testy, které patří mezi schválené MZCR (viz seznam schválených antigenních testů). Testování musí však i v tomto případě probíhat ve škole ve stanovený čas.

U žáků a žákyň 1. – 3. ročníku umožníme po domluvě asistenci zákonného zástupce.

V případě negativního výsledku je žák vpuštěn k prezenčnímu vzdělávání.

V případě pozitivního výsledku, škola kontaktuje zákonného zástupce dítěte. Dítě vyčká v izolaci do doby převzetí zákonným zástupcem. Rodiče jsou v tomto případě povinni zkontaktovat praktického lékaře a postupovat dle jeho pokynů.

V případě, kdy žák odmítne jak testování, tak nošení ochranného prostředku škola mu neumožní osobní přítomnost na vzdělávání či poskytování školských služeb. V případě, že žák odmítne nosit ochranný prostředek až v průběhu poskytování vzdělávání či školských služeb, škola je povinna ho izolovat od ostatních osob a kontaktovat zákonného zástupce. Žák není automaticky omluven ze svého vzdělávání. Pravidla omlouvání absence stanovuje školní řád.

 

PRAVIDLA POBYTU VE ŠKOLE

Přítomnost na prezenční výuce je podmíněna účastí na testování, případně celodenním nošením roušky. 

Všichni žáci a další osoby jsou i nadále povinni nosit ve společných prostorách zdravotnickou roušku nebo respirátor (dospělí). V případě potřeby (znečištění či ztráta, zapomenutí, apod.) poskytne náhradní škola.

Žáci jsou povinni při vstupu do budovy použít dezinfekcí, která je umístěna při vstupu do budovy.

Mytí rukou probíhá po vstupu do učebny, o každé přestávce, po použití WC a před obědem. Žáci si umyjí ruce po obědě a před odchodem domů.

V učebnách se bude pravidelně větrat.

Do rozvrhu bude zahrnuta podle možností také venkovní výuka a aktivity ve venkovních prostorech. 

Slučování skupin a tříd bude probíhat v nezbytně nutném rozsahu (tělesná výchova, výuka cizích jazyků, apod.). 

 

STRAVOVÁNÍ

Žáci se stravují v jídelně školy, po ročnících. Výdej stravy (svačiny a obědy) je prováděn podle rozpisu.

Žáci při výdeji stravy dodržují stanovené rozestupy.

U stolu sedí 2 žáci, stůl je opatřen plexisklovou přepážkou.

V jídelně se dodržuje pravidelný zasedací pořádek - tzn. žák sedí každý den u stejného stolu.

Při konzumaci stravy žák roušku sejme, nasadí ji okamžitě po dokončení konzumace.

V průběhu stravování probíhá větrání a po každé skupině jsou stoly a ostatní plochy po strávnících vydezinfikovány.

Přihlášení a odhlášení stravy či jiné dotazy směřujte prosím na vedoucí školní jídelny paní Romanu Zemanovou (tel.: 732 490 823). 

 

ŠKOLNÍ DRUŽINA

Provoz školní družiny je od 2. 9. 2021 v běžném režimu.

V případě zápisu, omlouvání a dalších dotazů prosím kontaktujte vedoucí školní družiny paní Pavlínu Jánskou (tel.: 703 187 529).

 

DŮLEŽITÉ INFORMACE

Datum vložení: 26. 8. 2021 13:56
Datum poslední aktualizace: 26. 8. 2021 13:59
Autor: Správce Webu

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

dnes, středa 1. 12. 2021
déšť se sněhem 5 °C 2 °C
čtvrtek 2. 12. slabý déšť 4/2 °C