Městys Komárov

povinné informace

1) Oficiální název

Městys Komárov

2) Důvod a způsob založení

Městys Komárov vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb. o obcích a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.

Posláním subjektu Městys Komárov je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (zejména hlava sedmá Ústavy ČR a § 35-66 zák. č. 128/2000 Sb v platném znění o obcích).
 

3) Organizační struktura

Městys Komárov má volené Zastupitelstvo obce, starostu a místostarostu. Zastupitelstvo obce zřídilo výbory finanční a kontrolní.

4) Kontaktní spojení

Městys Komárov

nám. Míru 204

267 62  Komárov

Telefon: +420 311 572 330
Fax: +420 311 572 330

E-mail: podatelna@ikomarov.cz
Www: www.ikomarov.cz
ID DS: chcbdkx
E-podatelna: podrobnosti o e-podatelně

Další kontaktní údaje

5) Případné platby můžete poukázat

Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti.

Číslo účtu: 363885389/0800
Banka:  Česká spořitelna a.s.
 

6) IČ

Identifikační číslo organizace (IČ): 00233382

7) DIČ

Daňové identifikační číslo (DIČ): CZ00233382

8) Seznamy hlavních dokumentů

8.1. Seznamy hlavních dokumentů

             -  Seznamy hlavních dokumentů najdete na naší úřední desce

8.2. Rozpočet

             - Údaje o schváleném i upraveném rozpočtu a zveřejnění výkazů za uplynulý rok

9) Žádosti o informace

Pro získání potřebných informací kontaktujte úřad obce nebo e-podatelnu .

10) Příjem žádostí a dalších podání

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:

  • Písemně
  • Osobně
  • E-mailem
  • Elektronickým podáním
  • Telefonicky

Kontakty na úřad včetně úředních hodin.

11) Opravné prostředky

Odvolání:

  • Proti rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
  • Obec předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
  • Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání obcí. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu obci. Lhůtu nelze prodloužit.
  • Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti a obci nařídí požadované informace poskytnout.

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel:

  • který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na již zveřejněnou informaci, trvá na přímém poskytnutí informace a obec mu ji neposkytla
  • kterému po uplynutí lhůty 15 dnů, případně prodloužené lhůty 15 + 10 dnů nebyla poskytnuta informace, předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
  • který nesouhlasí s výší úhrady za poskytnutí informace.


Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní obec písemný záznam.

Stížnost se podává u obce a to do 30 dnů ode dne:

  • doručení sdělení o již zveřejněné informaci
  • doručení sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti obce (odložení žádosti)
  • oznámení o výši úhrady za informace před jejich poskytnutím
  • uplynutí lhůty pro poskytnutí informace (15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění), případně prodloužení lhůty o 10 dní ze závažných důvodů.

O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.

Obec předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
 

12) Formuláře

Formuláře ke stažení najdete na stránkách Ministerstva vnitra ČR nebo osobně na úřadu .

13) Návody pro řešení nejrůznějších životních situací

Návody pro řešení běžných životních situací včetně potřebných formulářů, nebo jejich vzorů, naleznete především na stránkách portálu veřejné správy České republiky.

O informace pro řešení životních situací můžete požádat na místním úřadu , osobně nebo elektronicky.

Místní životní situace jsou řešeny především obecními vyhláškami a zprávami pro občany, zveřejněnými na úřední desce .

14) Nejdůležitější předpisy

Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž Městys Komárov rozhoduje.

Ústava České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.)
Listina základních práv a svobod (usnesení č. 2/1993 Sb.)


Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž obec jedná a rozhoduje, patří především následující zákonné normy v platném znění včetně pozdějších změn a doplňků:

  • zák. č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 152/1994 Sb. o volbách do zastupitelstev v obcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 200/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 301/2004 Sb. o matrikách, ve znění pozdějších předpisů
  • prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
  • vyhl. 326/2000 sb. Vyhláška Ministerstva vnitra o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství názvy, o způsobu použití a umístění čísel k označení budov, o náležitostech ohlášení o přečíslování budov a o postupu a oznamování přidělení čísel a dokladech potřebných k přidělení čísel
  • zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 84/1990 Sb. o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů
  • nař. vlády 343/2000 Sb., kterým se zrušují nařízení vlády č. 475/1990 Sb., kterým se určují pověřené obecní úřady, ve znění nařízení vlády č. 315/1995 Sb., a nařízení vlády č. 82/1992 Sb., kterým se určují další pověřené obecní úřady
  • zák. č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 576/1990 Sb. o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 455/1991 o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech, ve znění pozdějších předpisů
  • nař. vlády 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
  • zák. č. 280/2009 Sb. daňový řád, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 273/2008 Sb. o dani z nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 21/2006 Sb. o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování)
  • zák. č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhl. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
  • zákoník práce č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 301/2000 Sb. o matrikách, ve znění pozdějších předpisů
  • Prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
  • zák. č. 185/2001 Sb. o odpadech, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • nař. vlády č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
  • zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon o obchodních korporacích č.90/2012 Sb.


Tyto zákonné normy jsou doplněny vyhláškami a nařízeními.

Další odkazy, kde je možné získat potřebné informace o zákonných normách:

  • Vláda ČR s odkazy na jednotlivá ministerstva www.vlada.cz.
  • Úplné znění zákonů lze získat na adrese.

15) Směrnice a sazebník úhrad za poskytování informací

Směrnice Městyse Komárov pro poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. je k dispozici zde: směrnice ve formátu PDF
 

 

Sazebník úhrad za poskytování informací (ceny včetně DPH)

Náklady na pořízení kopií

Pořízení jedné kopie formátu                        A4                               A3

jednostranná (černobílá)                                2,00 Kč                       3,00 Kč

oboustranná (černobílá)                                3,00 Kč                       4,00 Kč

jednostranná (barevná)                                 6,00 Kč                       9,00 Kč

oboustranná (barevná)                                  9,00 Kč                     12,00 Kč

Tisk na tiskárně                                             A4                               A3

jedna stránka (černobíle)                               4,00 Kč                       6,00 Kč

jedna stránka (barevně)                                6,00 Kč                       9,00 Kč

V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městysem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.

Náklady na opatření technických nosičů dat

1 ks CD                                                                                             7,00 Kč

1 ks DVD                                                                                        10,00 Kč

Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované

informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.

Náklady na odeslání informací žadateli

Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p.

V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.

Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací

V případě rozsáhlého vyhledání informací (práce jednoho pracovníka trvající 2 a více hodin) se stanoví sazba úhrady za každou i započatou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem ve výši 200,00 Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého pracovníka.

Vzniknou-li při rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.

Ostatní ustanovení

Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta městyse od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele. Tento požadavek musí být odůvodněn a obsažen již v žádosti o poskytnutí informace.

Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně úřadu městyse v úředních hodinách, nebo převodem na bankovní účet městyse.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Smernice_o_svobodne_pristupu_k_informacim.pdf 15) Směrnice a sazebník úhrad za poskytování informací 249.2 Kb

16) Licenční smlouvy:

Výhradní licence nebyly poskytnuty.

17) Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999Sb.

Výroční zprávy za předchozí roky jsou zveřejněny v samostatné sekci .

18) Seznam organizací

Seznam všech rozpočtových, příspěvkových, zřizovaných, řízených a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoli pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu:

Základní škola T.G.M. Komárov
Sokolovická 260
Komárov u Hořovic
267 62
 

Mateřská škola Komárov
Buzulucká 480
Komárov
26762

Dnes je: 18.11.2017

Dnes má svátek: Romana

Zápis z jednáí RM dne 13.11.2017
více
Pozvánka na jednání ZM 23.11.2017
více
Prodej kuřic
více
Opatření obecné povahy
více
Záměr prodeje pozemku
více
Návrh rozpočtu na rok 2018
více
Zápis z jednání RM 30.10.2017
více
Žádost o zveřejnění nabídky pozemků - Kleštěnice
více
Žádost o zveřejnění nabídky pozemků - Komárov u Hořovic
více
Zápis z jednání RM 23.10.2017
více
Zápis z Jednání ZM 19.10.2017
více
Zápis z jednání KRVŽP 20.9.2017
více
Zápis z jednání RM dne 18.10.2017
více
Adventní trh
více
podklady k ZM 19.10.2017
více
Zápis z jednání RM dne 9.10.2017
více
Zápis z jednání RM dne 2.10.2017
více
Veřejnoprávní smlouva TJ SOKOL Komárov
Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí investiční/neinvestiční dotace z rozpočtu městyse Komárov číslo: D10/2017 příjemci TJ Sokol Komárov
více
Monitoring eroze zemědělské půdy
více
Oznámení o době a místě konání voleb
Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 20.10.2017 a 21.10.2017.
více
Promítání z cest Zaječov 27.10. a 10.11.2017
více
Adventní zájezd 16.12.2017
více
Zápis z jednání ZM dne 25.9.2017
více
Zápis Grantové komise 19.9.2017
více
zápis z jednání RM 25.9.2017
více
Zápis z jednání RM 18.9.2017
více
První zasedání Okrskové volební komise
Volební okrsek č. 2
více
První zasedání Okrskové volební komise
Volební okrsek č. 1
více
Kotlíková dotace Středočeský kraj
Informace pro občany.
více
ČEZ Distribuce, a.s.
Upozornění k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů
více
Zápis z jednání RM dne 11.9.2017
více
MěÚ Hořovice
samostatný odborný referent odboru technického a dopravního- projednávání přestupků
více
MěÚ Hořovice - výběrové řízení
samostatný odborný referent/ka odboru výstavby a životního prostředí
více
Veletr práce a vzdělávání 2017
více
Veřejná vyhláška Ministerstva zemědělství ČR
NÁVRH OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
více
Zápis z jednání ZM dne 7.9.2017
více
MAS Brdy - nabídka pracovní pozice
Výběrové řízení - projektový manažer SCLLD
více
MAS Brdy - nabídka pracovní pozice
Výběrové řízení - vedoucí projektu pro realizaci SCLLD
více
Zápis z jednání RM dne 4.9.2017
více
Záměr o pronájmu restaurace Chaloupky
více
Zápis z jednání komise 17.8.2017
více
Pozemkové úpravy
Majitelé pozemků ve vytipovaných lokalitách budou kontaktováni a informováni o plánovaných pozemkových úpravách před zahájením veškerých kroků.
více
Zápis z jednání RM 21.08.2017
více
Komárovák 4/2017
více
Zápis z jednání RM 1.8.2017
více
Zápis z jednání Komise sociální 27.6.2017
více
Závěrečný účet za rok 2016
více
Zápis z jednání KRVŽP 31.5.2017
více
Zápis z jednání RM dne 10.7.2017
více
Zápis z jednání ZM 30.6.2017
více
Zápis z jednání RM 26.6.2017
více
Zápis z jednání ZM 22.6.2017
více
Veřejná vyhláška - zákaz odběru povrchových vod
více
zápis z jednání RM 12.6.2017
více
Zápis z jednání RM 5.6.2017
více
Komárovák 3/2017
více
zápis z jednání RM dne 29.5.2017
více
Zápis z jednání ZM 11.5. a 17.5.2017
více
zápis z jednání RM dne 15.5.2017
více
Taneční Komárov 2017
více
Obecně závazná vyhláška č. 3/2017, kterou se stanoví školský obvod mateřské školy zřízené městyse Komárov
více
Obecně závazná vyhláška č. 2/2017, kterou se zakazuje požívání alkoholických nápojů a použití zábavné pyrotechniky za účelem zabezpečení místních záležitostí veř. pořádku na vymezených veř. prostr.
více
Obecně závazná vyhláška č. 1/2017 o místních poplatcích
více
Veřejné zasedání ZM Komárov - oznámení
více
zápis z jednání RM dne 3.5.2017
více
Zápis z jednání ZM dne 20.4.2017
více
Zápis z jednání RM dne 24.4.2017
více
Veřejnoprávní smlouva TJ SOKOL Komárov
více
Veřejnoprávní smlouva SVČ Domeček Hořovice
více
Veřejnoprávní smlouva FK Komárov
více
Zápis z jednání RM dne 10.4.2017
více
zápis z jednání ZM 6.4.2017
více
Zápis Grantové komise 30.3.2017
více
Zápis č. 7/2017 Finanční výbor
více
Zápis z jednání RM dne 5.4.2017
více
Zápis z jednání RM dne 3.4.2017
více
Domov pro seniory Beroun
více
Pozvánka na zasedání ZM 6.4.2017
více
Zápis z jednání RM 20.3.2017
více
Zápis z jednání RM 20.3.2017
více
Svoz BIO odpadu
více
Zápis z jednání KRVŽP 22.2.2017
více
Zápis z jednání RM 20.2.2017
více
Parkoviště pro OA a chodník - ul. Buzulucká v Komárově
více
Zápis z jednání komise 15.2.2017
více
Agenda nedostatečně určitě zapsaných osob v katastru nemovitostí
více
Změna jízdního řádu autobusů platná od 5.3.2017
Změna JŘ spoje č. 16, který je posunut z důvodu návaznosti vlaku.
více
Zápis z jednání RM dne 13.2.2017
více
Komárovák 1/2017
více
Finanční podpora– DOTACE - z rozpočtu městyse Komárov na podporu projektu v r. 2017
více
Zápis z jednání Komise sociální 1.2.2017
více
Zápis z jednání KRVŽP 25.1.2017
více
Zápis z jednání RM 6.2.2017
více
Zápis z jednání ZM 2.2.2017
více
Dobrovolný svazek obcí regionu Hořovicka
více
Mikroregion Hořovicko
Schválený rozpočet na rok 2017, rozpočtový výhled
více
Nalezený pes
Dnes 6.2.2017 bylo v městysi Komárov, v dopoledních hodinách, nalezeno štěně. Popis: fena černé barvy, s elektrickým výcvikovým obojkem, v červeném kabátku. Štěně bylo umístěno v kotci u Městské policie Hořovice, tel: 311 545 383, 778 468 362.
více
Regionální cena vodného a stočného 2017
VaK Beroun, a.s.
více
Zápis z jednání RM 23.1.2017
více
Zápis z jednání RM 9.1.2017
více
Zápis z jednání RM 28.12.2016
více
1) Žádost o umístění do Domu s pečovatelskou službou v Komárově a přílohy k žádosti
více
2) Kritéria pro přijetí do Domu s pečovatelskou službou v Komárově
více
3) Domovní řád Domu s pečovatelskou službou v Komárově
více
4) Ceník pečovatelských služeb poskytovaných Domovem na výsluní Hořovice
více
Zápis z jednání ZM 15.12.2016
více
Zápisy FV č. 5,6/2016
více
zápis RM 12122016
více
Zápis z jednání ZM 8.12.2016
více
Komárovák 8
více
Zápis z jednání Komise sociální 12.12.2016
více
Zápis z jednání Komise sociální 16.11.2016
více
Zápis z jednání Komise sociální 19.9.2016
více
Darovací smlouva TJ SOKOL Komárov
více
Zápis z jednání KRVŽP 7.12.2016
více
Pozvánka na zasedání ZM 15.12.2016
více
Ptačí chřipka
Informace pro drobnochovatele
více
Návrh rozpočtu DSO regionu Hořovicka - r. 2017
více
Náhodný výběr z fotogalerie Slavnostní schůze